من یک معلمم

این وبلاگ دریچه ای است برای نشر فعالیت های من و دانش اموزانم در فضای مجازی .

من یک معلمم

این وبلاگ دریچه ای است برای نشر فعالیت های من و دانش اموزانم در فضای مجازی .

من یک معلمم
این وبلاگ دریچه ای است برای نشر فعالیت های من و دانش اموزانم در فضای مجازی
منتظر نظرات ،انتقادات و پیشنهادات همکاران عزیز هستیم .
نویسندگان
آخرین نظرات
۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۲۸

تدریس تقارن

همین اول اعتراف می کنم که در ریاضی از بودجه بندی عقبیم !!

دلیلشم تکرار و تمرین زیاده و  اگه بچه ها درس رو به طور کامل یاد نگیرن درس جدید رو تدریس نمی کنم !

تدریس مبحث تقارن امروزبر عهده ی خود بچه ها بود .

پنج نفر از بچه ها پای تخته اومدن و در نقش یک شکل هندسی خودشونو معرفی کردن

و با تا زدن اشکال خودشون خط تقارن هر شکل رو مشخص کردن .

بعد با کمک خودشون ب مفهوم تقارن رسیدیم و اونا به طور عینی متوجه شدن که دایره مثلا چنتا خط تقارن داره .

برای هر دانش آموز روی کاغذ شطرنجی نیمی از یک شکل رو کشیده بودم

و از اونا خواستم که با توجه به شکل نیمه ی دیگه اش رو کامل کرده و رنگ بزنن . بچه ها کلی ذوق دارن به اینجور تمرینا :)

 نمونه تمرین دست ورزی برای آموزش مفهوم تقارن

 



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی