من یک معلمم

این وبلاگ دریچه ای است برای نشر فعالیت های من و دانش اموزانم در فضای مجازی .

من یک معلمم

این وبلاگ دریچه ای است برای نشر فعالیت های من و دانش اموزانم در فضای مجازی .

من یک معلمم
این وبلاگ دریچه ای است برای نشر فعالیت های من و دانش اموزانم در فضای مجازی
منتظر نظرات ،انتقادات و پیشنهادات همکاران عزیز هستیم .
نویسندگان
آخرین نظرات
۱۱ آبان ۹۵ ، ۲۱:۳۴

معرفی عدد هزار !

تدریس درس ریاضی و مبحث ۱۰۰۰ امروز بسیار جذاب بود :) 

بچه ها با نمایش و قصه گویی مفهوم درس رو متوجه شدن :) 

داستانون در مورد پادشاه (هزارگان )و شاهزاده هایی (یکان،دهگان،صدگان)بود ک تو سرزمین ریاضی زندگی می کردن ولی شاهزاده ها نمی تونستن عددا رو بخونن .برا همون پادشاه ب من زنگ زده بوده !! و اجازه گرفت ک شاهزاده ها بیان سر کلاس ما و از دانش اموزان زرنگ کلاسمون ریاضی رو یاد بگیرن .بچه ها کلی ذوق داشتن ک خانم پادشاه چجوری بهت زنگ زده بود !! 

بچه ها گفتن حالا شاهزاده ها کجان ! منم گفتم چشاتونو ببندین تا ظاهر بشن .،چشاشونو بستن و منم تاج یکان ،دهگان و صدگان و هزارگان رو رو سر چهار نفر از بچه ها گذاشتم :) وقتی چشاشونو باز کردن شاهزاده ها رو دیدن ! ادامه درس هم با نمایش و قصه گویی گذشت ( ک مثلا شاهزاده ها از اندازه تاج هاشون بدونن ک کدوم یکیشون بزرگن و کوچیکن و ....) . بچه ها با پرسیدن سوالایی ب شاهزاده ها کمک کردن ک عدد ها رو بتونن بخونن ،

ترفند معلمی اینجا جواب داد ؛چرا ک از قصد دانش اموزایی رو شاهزاده انتخاب کردم ک در این مبحث مشکل داشتن ،خدا رو شکر اخرش ب نتبجه رسیدیم و واقعا تونستن عددها رو بخونن :)

در ادامه درس ،پادشاه ب دنبال شاهزاده ها اومده بود ک یهو بچه ها گفتن خانم پادشاه اسمش هزارگانه ! گفتم بعله افرین چ جالب شده بچه ها !

حالا ک پادشاه هزارگان هم اومده کلاسمون پس ازش کمک می گیریم تا درس امروزمون رو بخونیم :) و تدریس عدد هزارمون شروع شد و ....

داستان طولانیه صرف نظر می کنم از نوشتن بیشتر ! 

بچه ها کلاس دارن ب شاهزاده ها عدد خوندن رو یاد میدن ! 

پادشاه وارد می شود ! و از اینکه بچه هاش موفق شدن ابراز خشنودی می کند ! 

دارن تعداد صفرهای ارزش مکانیشون رو نشون میدن ! 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی